Sebastien De Castell - Az áruló Pengéje (Öregkabátosok 1.)

Kicsit más témára vágytam már, ezért Sebastien De Castell Öregkabátos sorozatának első kötetére Az Áruló Pengéjére esett a választásom.

Fülszöveg:
"Tristia királya halott. Egykor az országot törvénytudó elit harcosok, az uralkodó Öregkabátosai járták, hogy fenntartsák a rendet, amíg szélnek nem eresztették őket. Falcio Val Mond és két vándorbíró társa, Kest és Brasti ezekben a zűrzavaros időkben testőrként biztosítanak kíséretet egy nemes úr számára, aki viszont nem hajlandó kifizetni őket. Már csak akkor lehetne rosszabb a helyzet, ha megbízójuk holtan feküdne a padlón, miközben a tettes a gyanút rájuk terelő bizonyítékokat helyezne el a gyilkosság helyszínén. De… várjunk csak! Hiszen pontosan ez is történik! Eközben a világ legromlottabb városában összeesküvést szőnek a trón megszerzéséért. A gondosan megtervezett gyilkosságsorozatot egy árván maradt kislány halála zárná le, romba döntve mindent, amiért a három jóbarát korábban küzdött. Ám ahhoz, hogy betartsák Paelis királynak tett végső ígéretüket, és utolsó küldetésükként leleplezzék a cselszövést és megmentsék a lány életét, újra egyesíteniük kell az Öregkabátosokat. Ebben a harcban kizárólag legendás kabátjukra és kardjukra támaszkodhatnak: a nemesek zsarnokká, a lovagok haramiákká lettek, ők pedig egyedül az árulók pengéjében bízhatnak."

      Fumax kiadó 2017
            392 oldal

Valahogy a legutolsó könyvem után ismét egy általam ritkán olvasott műfajhoz nyúltam, a fantasy könyvekhez. Olvastam már fantasy könyveket a Lőpormágus trilógiát. Az a történet nagyon tetszett, ezért reménykedtem, hogy ez is hasonlóan fog hatni rám. Nem kellett csalódnom most sem. Kikölcsönöztem a könyvtárból és belevetettem magam a történetbe.

A történetet főhősünk Falcio szemszögén keresztül meséli el az író. A cselekmény két szálon fut végig a könyvön. Egyik a jelenkor ahol és amikor a történet játszódik. A második pedig a múltban történt eseményeket meséli el. Ezt a két szálat felváltva változtatja az író. Nagyon hamar fel tudtam venni a történet fonalát. Köszönhetően a könnyed írásmódnak és a történet egyszerűségének.

A cselekmény egy képzeletbeli királyságban játszódik, ahol a királyt a hercegek meggyilkolják és a királyt szolgáló öregkabátosokat szélnek eresztik. Ők tartatták be a törvényeket és ítélkeztek a bűnösök felett az országot járva. Főhősünk Falcio ennek a csoportnak volt az első kántora, vezetője. Miután nem volt kit szolgálniuk ő és két gyerekkori barátja egy karaván mellé szegődve védelmezőnek állnak. Számos kalandba keverednek amiket így vagy úgy, de túlélnek.
A  király halála előtt adott egy feladatot Falcionak, hogy keresse meg a király csaroitjait. Hogy sikerül e neki azt a könyv elolvasásával megtudhatjátok.
A királyság egyik nagyvárosában azonban egy kislányt mentenek meg a halál karmai közül, számos izgalmas kalandon át. Hogy ez a lány miként változtatja meg főhősünk és barátai életét és miként kapcsolódik a királynak tett ígéret betartására? Vágjatok bele bátran ti is a történetbe.

Összességében tetszett az első kötet. Én azt kaptam amit vártam tőle. Könnyed laza, jó szereplőkkel és helyszínekkel, nekem bejött. Volt benne egy kis mágia, különleges képességek amiket nem vitt túlzásba az író. Várom majd a folytatást miként fognak alakulni a dolgok. Remélem hamarosan kiadják a következő részt is.
Krisztián   

9/10

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design in CSS by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine
Blogger Template created by Deluxe Templates

Blogger Templates