Geoffrey Regan - Oroszlánszívűek

 Egy nagyon érdekes könyvet osztanék meg veletek Geoffrey Regantól az Oroszlánszívűeket.

Fülszöveg:
"1187. ​október 2-án Szaladin szultán elfoglalta Jeruzsálemet, miután a Tibériás-tó melletti csatában legyőzte Guido jeruzsálemi királyt. A hír nagyon gyorsan elérte Európát. II. Vilmos szicíliai normann király azonnal hajóhadat indított a Szentföldre, és a három leghatalmasabb keresztény uralkodó – I. (Barbarossa) Frigyes német-római császár, II. Fülöp Ágost francia és I. (Oroszlánszívű) Richárd angol király – összefogva szent háborút indított. Ezzel vette kezdetét a harmadik keresztes hadjárat, amely a 12. század, de talán az egész középkor két legkiemelkedőbb alakjának erőpróbája volt. Az egyik oldalon az iszlám „oroszlánszívű” állt, Szaladin, míg a másikon a nyugati frankok legnagyobbika, Richárd angol király. A 12. század és a keresztes hadjáratok egészének összefüggéseibe helyezve mindkét ember saját kora fölé emelkedett: Richárd katonai zseniként, Szaladin pedig az iszlám nemes, „szent királyaként”. Geoffrey Regan angol hadtörténész munkája amellett, hogy két rendkívüli, de emberi gyengeségektől sem mentes történelmi alakot helyez a középpontba, a 12. század vadregényes történetére nyit ablakot, és megismerteti az olvasóival azt a konfliktust, amely mind a mai napig megosztja a Közel-Keletet."

 General Press kiadó 2007
    348 oldal

A vikinges történet után másik kedvenc témámból a keresztes háborúkról szóló könyvek között keresgélve bukkantam erre a nagyszerű kötetre. A molyon néztem, hogy nemigen olvasta még senki, ezért kicsit vonakodtam tőle. Szerencsére nem kellett csalódnom benne. Kikölcsönöztem a könyvtárból, és belekezdtem az olvasásba.

Több könyvben is olvastam már a III. keresztes háborúban történtekről. Ez a könyv viszont teljes mértékben összefoglalja amit érdemes róla tudni. A könyv jól olvasható, viszonylag gyorsan lehet haladni vele.
Én igazából négy fő részre osztanám az egész történetet. Az elsőben az író az egyik főszereplőnek életútját tárja az olvasó elé, aki nem más mint Oroszlánszívű Richárd. Egészen születésétől kezdődik, és mutatja be milyen utat járt be egészen a koronázásáig, majd hogy indult a szentföldre és hogy hogyan jutott el oda. Második részben Szaladin szultán életének alakulását mutatja be a könyv. Nála is végigjárhatjuk azt, hogy lett népének igazi vezéregyénisége, szultánja. Hogy foglalta vissza a keresztényektől azt amit az I-II. keresztes háborúban szereztek meg. Mindkét főszereplőnek eléggé nehézkes és bonyolult életútja volt, míg össze nem hozta őket a sors a szentföldön. Igazából utána sem egyszerűsödtek a dolgok, inkább még bonyolultabbá váltak. A harmadik részben olvashatjuk a két hadvezér csatározásait a szentföldön. Ezek voltak számomra talán a legizgalmasabb részek. Bár más könyvekből már tudtam miként fog alakulni a történet, de átfogóan, lépésről lépésre most értettem meg és tudtam meg az események menetét. A negyedik részben mindkét nagyvezér bukásának és halálának körülményeit olvashatja el az olvasó.

Szeretem az ilyen típusú könyveket, amik a nyers történelmet tárják az olvasó elé. Nem köntörfalaznak, csak azt írják le és úgy, ahogy megtörténtek.
Összességében nagyon tetszett a könyv. Sok új dolgot tudtam meg a témában. Bárkinek ajánlom aki a III. keresztes háborúról akar többet tudni, vagy valamelyik főszereplő életútjára kíváncsi.
Krisztián   

9/10 


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Design in CSS by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine
Blogger Template created by Deluxe Templates

Blogger Templates